Dôstojníci francúzskeho hlavného mesta zachytili elektrické vozidlo, pretože sa domnievali, že cestuje príliš rýchlo, napriek tvrdeniam spoločnosti poskytujúcej startup za projektom, že má povolenie porušiť obvyklý rýchlostný limit.
Anders Bringdal, spoluzakladateľ Seabubbles, povedal: „The Independent taxi ma právo ísť rýchlosťou 30km/h (18,6mph/h)“, vysoko nad bežné riečne obmedzenie 12km/h (7,5mph). Polícia bola štastná, že môže pokračovať po skontrolovaní relevantnej dokumentácie.
Firma testuje tzv. krídlové plavidlo, aby sa v budúcom roku rozbehla celá Parížska flotila, po ktorej budú nasledovať ďalšie mestá v Európe a USA.
„Lietajúci kabína“ je navrhnutá tak aby sa vznášal nad vodou, nevytváral žiaden hluk, vlny, znečistenie a zakladatelia dúfajú, že si futuristický dopravný prostriedok budú môcť zákazníci najať prostredníctvom aplikácie v štýle Uber.
Seabubbles na svojej webovej stránke, ktorej hlavnou témou je „prinútiť naše mestá opäť prúdiť“. Spoločnosť Seabubbles hovorí: „auto Jamesa Bonda je k dizpozícii pre všetkých, ale s nulovými vlnami, nulovým hlukom, nulovými emisiami CO2.
„Snažíme sa jazdiť na vodných cestách čo najlepšie, aby si ľudia mohli vybrať najekologickejšie dopravné riešenie.“
Seabubbles nie sú ani zďaleka jedinou spoločnosťou, ktorá sa snaží využiť výhody zvýšeného pohonu pri možnostiach elektrických vozidiel. Autonómne taxíky sa preto v nadchádzajúcich rokoch stanú hlavným mestom.
Plány sú v pohybe aj napriek bezpečnostným obavám, ktoré sa zvýšili minulý rok, keď samohybné auto Uber smrteľne narazilo na ženu, ktorá išla na bicykli cez cestu v USA.
Elon Musk tvrdil, že roboti budú od roku 2020 za volantom siete taxi Tesla, ktoré budú konkurovať plánom ako Uber.
Rolls Royce sa tiež pohybuje v priestore pre taxíky a minulý rok predstavil elektrický vertikálny vzletový systém, ktorý by podľa neho mohol pripraviť cestu pre lietajúce taxíky, ktoré spôsobujú minimálne hlukové znečistenie.
Tradičná taxislužba Addison Lee tvrdí, že uzavrela dohodu so spoločnosťou Oxbotica, ktorá bola založená v Oxforde a ktorá sa špecializuje na autonómny softvér, aby do roku 2021 uviedla na trh samohybné taxíky v Londýne.