Tesla v južnej Kalifornii bude vyšetrovaný americkým vládnym regulačným súdom pre bezpečnosť automobilov. Informovala o tom agentúra v utorok.
Americká agentúra pre bezpečnosť na diaľnici v USA začiatkom tohto mesiaca uviedla, že začali vyšetrovať 12 haváriu v Tesle, ktorá môže súvisieť s pokročilým asistenčným systémom vodiča Autopilota po tom, ako zaparkované policajné vozidlo Tesla Model 3 v Connecticute.
Televízna stanica KTLA v LA oznámila, že vodič opustil diaľnicu v Gardene, prešiel na červenú a zasiahol Hondu Civic v roku 2006, čím zabil svojich dvoch cestujúcich.
KTLA uviedla, že obaja ľudia vo vnútri Tesly boli hospitalizovaní, ale nemali zranenia, ktoré vy mohli ohroziť život.
Autopilot bol od roku 2016 zapojený do najmenej troch vozidiel, ktoré sa zúčastnili na smrteľných haváriách v USA. Národná rada pre bezpečnosť dopravy kritizovala nedostatočné zabezpečenie a v septembri vo svojom súde kalifornského mesta Culver City v Kalifornii vyhlásila, že systém nie je zabezpečený.
TS aj NHTSA radia vodičom, že musia držať ruky na volante a venovať pozornosť počas používania Autopilota. TS hovorí, že Autopilot „umožňuje vášmu vozidlu riadiť, zrýchľovať a brzdiť automaticky v rámci jazdného pruhu,“ ale nezaručuje autonómiu.
Niektorí vodiči tvrdia, že pri používaní systému sú schopní držať ruky mimo volantu dlhšiu dobu. Minulý mesiac americký senátor Ed Markey povedal, že organizácia by mala deaktivovať tento program, kým nenainštaluje nové bezpečnostné opatrenia, ktoré zabránia vodičom vyhnúť sa obmedzeniam systému, ktoré by ich mohli nechať v ich spánku.
NHTSA už predtým potvrdila špeciálne vyšetrovania nehôd pri mnohých haváriách, ale až začiatkom tohto mesiaca nezverejnili celkový počet skúmaných havárií. NHTSA predtým vyšetrovala ďalšiu haváriu, ktorú pôvodne predpokladala z väzby na AT, ale vylúčila ju.