Subaru očakáva, že ich predaj vozidiel v Spojených štátoch amerických sa v roku 2020 zvýši na rekordnú úroveň, pretože dopyt po modeloch SUV crossover pomáha zvyšovať trend spomalenia predaja automobilov na najväčšom trhu japonskej automobilky.
Spoločnosť v Spojených štátoch amerických, rýchlo rástla, čím sa zhruba zdvojnásobil počet predaných vozidiel za posledných 6 rokov, čiastočne vďaka nárastu miestnej výrobnej kapacity a marketingovej stratégii zameranej hlavne na o blahobytných a liberálne zameraných spotrebiteľoch predstavujúcich slogany ako láska a začlenenie.
Najmenšia japonská automobilka uviedla, že pokračujúci dopyt v Spojených štátoch amerických po modeloch Forester a Outback by pravdepodobne v budúcom roku zvýšil celkový predaj v krajine 700 000 vozidiel, ktoré očakáva, že sa do konca roka predá.
„Očakávame, že americký trh sa budúci rok spomalí iba mierne, takže plánujeme ďalší nárast našich tržieb. Myslíme si, že sa nám to podarí,“ povedal generálny riaditeľ Tomomi Nakamura novinárom v Tokiu.
Dodal, že videl priestor pre automobilku na rozšírenie svojho podielu na trhu SUV, ktorý v súčasnosti predstavuje približne 7 percent, keďže modely SUV SB predávajú svoje sedanové modely, medzi ktoré patria Legacy a Imprezza.
„Ak bude konkurencia na americkom trhu SUV pokračovať, tento segment bude naďalej rásť, aj keď sa celkový trh spomalí,“ uviedol.
Americký predaj predstavuje asi 65 percent celkového celosvetového predaja spoločnosti približne 1 milión kusov. Do konca novembra sa predaj Foresteru v tomto roku vyšplhal o 6,4% oproti minulému roku, zatiaľ čo predaj najpredávanejšieho modelu Outback v krajine vzrástol o 0,9 percent.
Rýchly rast v krajine sa však časovo zhodoval so skokom v globálnych otázkach týkajúcich sa kvality, ktoré znížili ziskovosť približne v minulom roku.