Japonská spoločnosť Honda a firma Isuzu v stredu uviedli, že spoločné preskúmajú použitie vodíkových palivových článkov na pohon vysokovýkonných nákladných automobilov a sa pokúsia rozšíriť používanie palivových článkov použitím technológie nulových emisií na väčšie vozidlá.
V rámci dvojročnej dohody spoločnosť Isuzu otestuje pohonnú jednotku Honda s palivovými článkami, ktorá bola navrhnutá pre osobné automobilky, v úžitkových vozidlách spoločnosti Isuzu, uviedli firmy, ktoré by mohli pripraviť pôdu pre používanie technológie v širšej škále vozidiel.
Výrobcovia automobilky sa snažia vyvinúť viac elektrických vozidiel, aby vyhoveli sprísňujúcim sa globálnym emisným predpisom.
Mnohí vnímajú EV s napájaním z batérií ako riešenie pre osobné automobilky v mestskom prostredí, ale čoraz viac ich vníma ako vodíkové palivové súčiastky ako efektívny spôsob pohonu nákladných vozidiel, autobusov a iných veľkých vozidiel.
„Aj keď sme uskutočnili rozsiahly výskum a vývoj v oblasti osobných vozidiel s nízkou hmotnosťou, nedokázali sme študovať, ako najlepšie uplatniť túto technológiu na úžitkové vozidlá,“ uviedol hovorca firmy Honda novinárom na briefingu.
„Toto partnerstvo nám to umožní.“
Vozidlá s palivovými súčiastkami vyrábajú svoju vlastnú elektrickú energiu pomocou vodíka uloženého v palubných nádržiach.
To im umožňuje cestovať na väčšie vzdialenosti a tankovať rýchlejšie ako EV s batériou, zatiaľ čo používajú lacnejšie systémy na uchovávanie energie.
„Myslíme si, že technológia FCV je vhodná pre ťažšie nákladné automobily, ktoré jazdia na väčšie vzdialenosti, a toto partnerstvo nám to umožní ďalej skúmať,“ uviedla hovorkyňa IZ. Elektrická technológia pre auta na kratšiu vzdialenosť.
HN je so sedanom jedným z mála výrobcov aut, ktorí vyvíjajú a predávajú osobné automobily poháňané palivovými súčiastkami.
Ľahký a stredný špecialista na nákladné vozidlá IZ sa už roky zameriava na technológiu dieselových motorov a ešte stále nemá ba trhu plne elektrické autá.