Automobilka olympiáde poskytne 3700 vozidiel na mobilitu, z čoho 90 percent bude elektrifikovaných. Môže to znamenať hybridný batériový, vodíkový alebo dokonca plynový elektrický pohon. Z 3700 vozidiel bude 850 elektrických batérii a 500 elektrických vozidiel s palivovými článkami.
Vozidlá budú dodávané vo všetkých tvaroch a veľkostiach: osobné automobily, člny, skútre, mopedy. Toyota vďaka olympijským hrám má šancu predstaviť svoju zostavu experimentálnych a alternatívnych palív poháňaných strojov.
Najdôležitejším bodom spoločnosti Toyota je zníženie emisií uhlíka. CO2 emitovaný komerčne dostupnou flotilou pre Tokio 2020 bude mať v priemere menej ako 80 g/km*1, čo povedie k zníženiu o cca. Polovicu množstva v porovnaní s podobnou flotilou konvenčných modelov benzínu a nafty.
Toyota bola priekopníkom v oblasti alternatívnych palív v roku 1997. Odvtedy zaostávali za Teslou, GM, Nissanom a ďalšími. Automobilka vydá 6 nových vozidiel EV v roku 2020 siahajúcich až do roku 2025, čím sa olympijské hry stanú veľkou etapou, od ktorej sa má táto zostava spustiť.
Okrem toho spoločnosť Toyata plánuje uviesť na trh dve zo svojich už predstavených vozidiel a to e-Palette a Concept-i, ktoré boli predstavené na veľtrhu CES v roku 2018. E- Palette bude slúžiť na rôzne funkcie, od typických služieb v oblasti mobility, ako je zdieľanie jazdenia vodiča a spolujazdca, až po menej typické účely, napríklad ako mobilná kancelária a maloobchodný priestor, lekárska klinika a hotelové izby a ďalšie. Na olympijských hrách však hlavne poslúžia na prepravné potreby zamestnancov a športovcov. Vozidlá budú autonómne na „úrovni 4“, čo znamená, že automobily nebudú vyžadovať vodiča, ale budú obmedzené na konkrétnu zemepisnú oblasť.
Concept-i bude slúžiť na predvádzanie práce s umelou inteligenciou, so súhlasom asistencie vo vozidle Al „Yui“ a jej práce vo vysoko automatizovanej jazde.
Samozrejme budú aj kolobežky vo všetkých tvaroch a veľkostiach. Toyota plánuje uviesť na trh 300 stojacich elektrických skútrov, ako aj mobilné zariadenia na sedenie spojené s invalidným vozíkom.
Väčšina z týchto vozidiel je neefektívna pri preprave veľkého počtu ľudí v porovnaní s verejnou dopravou, ako metro, vlaky, autobusy. Tokio sa snaží zabezpečiť dostatok autobusov na pokrytie dopytu na olympijských hrách. Mesto bude potrebovať približne 2000 autobusov denne a najmenej dvakrát toľko vodičov. Doteraz organizátori vyrobili iba 6400 autobusov z okolitého prostredia, čo nútilo výbor rozšíriť svoje vyhľadávanie.